Today I woke up early.. Dunno why.. Usually I woke up around 6.45 pm n then siap2 la g kelas..
But today.. It was early.. N felt nothing to do.. Suddenly I think of an idea..
Why not I jalan2 around da hospital.. Join ward round ke.. Seek for patients with acute pancreatitis ke..
That’s gonna be fun! Ya la.. sambil2 tu dapat menghiburkan hati yang lara! Haha
Salah satu cara nak melupakan masalah adalah dengan menyibukan diri.. =] Oh yeah.. today.. RCMP got it’s Hari Raya Hi Tea..
Since our batch is da organizer.. We r ought to wear Baju Tradisional So I have to wear baju melayu la.. without songkok or sampin..
I went to da hospital.. With da baju melayu + white coat..
Pelik kan? It was like.. U r celebrating da 1st day of Raya in da ward
Sedih2.. 3 yrs more.. InsyaAllah..
So I went to da wards with baju melayu..
I enter the 6B if I not mistaken la.. Selambe je.. huhu
I asked one of da staff whether they got Acute Pancreatitis or not.. Sadly.. no.. Hampa.. =(
Then I move to another floor.. Ward 3A kot.. Mak ai.. Got so many people in there..
Nurses student.. Ramainye.. Malas plak nak masuk.. Awal2 pagi pn dh datang.. Rajin2
But it’s ok.. I enter da ward gak..
The moment I enter.. Everyone look at me? Merah gile muke.. haha
So wut? Cannot r wear baju melayu to da ward..? Dengan menebalkan muke setebal tembok besar cine..
I approach one of da nurse at da counter..
‘As’kum.. Kak.. Ade x case Acute Pancreatitis?’
‘Acute Pancreatitis?.. Xde la.. Kalo ---tis ade la..’
Actually I dun understand wut she said.. the only word that I heard is ‘–tis’
N of course it wasn’t acute pancreatitis..
‘Oh.. Kalo mcm tu xpe la.. Trime Kasih’ Sume student nurse kt situ tengok semacam je..
Haha.. So belah la dari situ
Secare keseluruhannya.. Saya gagal mendapat kan pesakit acute pancreatitis =C
Then I went to da café n have some breakfast.. After that I went to da college..
N everybody keep telling me that my baju raya was like a scrub..
Is it? Xpe lah berangan kejap jadi surgeon.. haha..
Baju Melayu? Scrub?


4 comments:
haha..padan la nursing student pndg jek..heh..=P
haha..
nk wat cmne
dorg nk pandang
bajet surgeon dtg ward round
haha
hahaha...perasan org tgk kamu.
mmmm..salam-salam.
:P
mne ade aku prsn
btol la
org pandang smcm
aku jrg prsn.
hehe
Post a Comment